juli 21, 2012

"The Hills" in Tawau

wederom vroeg op oftewel 05.15 want we hadden wederom een boottocht om 06.00...dit keer stroomafwaarst want we hadden onze zinnen gezet op krokodillen...helaas zat " De Swedisch House Maffia" in een andere boot omdat een Australische illegaal bij ons zat....en als eerste waren we weg...helaas geen krokodil gezien....enkel wat hornbills, makaken, neusapen en kingfischers en andere roofvogels....terwijl onze Zweedse maten nog wel een krokodil hadden gezien...snel ontbijtje naar binnen, tassen pakken en de boot op richting vaste land om vanuit daar met een grotere bus richting Meeting Point te gaan waar iedereen op andere bussen door kon naar hun/ haar bestemming....in ons geval Tawau...we kamen aan en meteen kwam onze express bus aanrijden dus helaas zonder gedag te zeggen tegen de Zweden & AUS/ ES stelletje snel de bus in voor de 5 uur duurende rit...lekker muziekje op en oogjes dicht...onze sjoof was relaxedte en de bus soms ook...met nog geen 5km per uur tegen heuvels/ bergjes op...mooi rond 14.00 in Tawau om door te gaan Kingston Hotel...dacht ik...maar de meiden hadden Shervinton Executive Boutique Hotel geboekt...voor 12,50 Euro p.p.p.n. en full options dw.z. sky bar, sauna, pool en een goed restaurant in hartje Tawau...waar we geen buitenlandse toerist tegenkamen al hadden we het graag...zelfs niet in ons hotel...we waren behoorlijk klaar met 4 dagen van rijst bij ontbijt/ lunch en diner dus door voor "fast food"....kwamen na een fikse wandeling uit bij Pizza Hut, die recht achter ons hotel lag, en daar lekker twee pizzas gedeelt en granalen/ intkvisringen/ frietjes voorgerecht...nog wat gechilled en weer om 21.15 te bed...nadat Niki mijn muggenbutten had geteld, 46 in totaal in 1 week tijd...

ik had de wekker om 07.45 gezet want ik wilde een wasserette regelen en kijken of ik een vlucht kon omboeken...uiteindelijk hadden we 16 kilo was voor 50 Ringitt weggebracht tegenover ons hotel...ontbijten...wat erg lekker was en door met de "Teksi" naar Tawau Hills Park...we waren luchtig gekleed inclusief zwemkleren voor de "Poring Hot Spring" en zonder enig insectenspray....eerste punt was de waterval van 25 meter...netjes over een pad dus dik in orde...het tweede pad wat we wilden pakken richting de canopy walk was geen pad...en er zat gelijk een bloedzuiger klaar...dus de meiden haakte af en ik door de blub op mijn K-swissjes...lekker zompig door de 'jungle'...bleek de canopy walk dicht te zijn...dus onverrichte zaken terug...snel door voor de hoogste boom (88,32 meter)....ook hier weer een pad wat later minder werd dus de meiden geloofden het wel...ik omhoog, plaatjes schieten en weer terug...en toen hadden de meiden besloten om de Poring Hot Spring te laten voor wat die was...en ik zou er naar toe gaan...een wandeling door de jungle blub van 3,2 km....bloedzuiger op mijn hand, een op mijn been maar geen schade en toen eindelijk bij de warm waterbron...maar dat was echt een aanfluiting...wel lekker warm water...dus ff rondgedobberd en daarna de rivier in om af te koelen, een broodje gegeten en terug...2,5 uur weggeweest...snel onze sjoof gebeld en terug naar het hotel...was lag klaar, lekker douchen en naar het dakterras voor een drankje...in het hotel een hamburger gedaan en toen door voor een avondje chillen op de hotelkamer...zonder internet (was een upgrade gaande)...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

laat me raden, volgende bestemming is Zweden?

27 juli, 2012 15:09  

Een reactie posten

<< Home