augustus 11, 2011

Lunes: El dia grande

vandaag kregen we tijdens het ontbijt bezoek van aapjes die ook zin hadden in een lekker hapje...het opvallende was dat ze niet eens werden weggejaagd...Niki wilde een hele dag lekker chillen aan d'r zwembadje en ik had me voorgenomen om flinke wandeling te maken om de andere kant Pipa eens te verkennen om bij Praia do Amor het strand op te gaan...vanaf daar het gehele strand lekker in het zonnetje afgewandeld richting Baia dos Golfinhos....daar dacht ik een Nederlands stelletje te zien dus ik erop af om te vragen of ze op mijn spullen te passen...bleken het twee Duitse vrienden te zijn...spulletjes gedropt en het water in om met de dolfijnen te gaan zwemmen... ze zwommen namelijk vrij dicht aan het strand...veelal net te diep om te kunnen staan...jammer genoeg waren ze aan het jagen waardoor "spelen" met ze geen optie was...het leverde nog wel een 'catch' op een meter of 2,5 van mijn neus toen een visje uit het water in de lucht werd gegrepen...toch erg cool om zo dicht bij wilde dolfijnen te komen!!!...toen ik het beu was gezellig met die Duitse meid zitten kletsen, kerel lag nu te dobberen...en toen ik het gevoel kreeg weer 'lobster red' te worden terug om eens te kijken hoe het Niki stond...eerst nog even de BBQ geregeld voor 's avonds...en toen een klein lunchje genuttigd om nog wat te chillen bij ons 'pooltje'....en om 15:00 op pad richting Lagos de Guarairas wat 8km van Pipa ligt in Tibau do Sul...met een busje naar Tibau en daar te voet naar het pontje dat ons naar het onbewoonde duineneiland bracht...vanaf daar zag ik dat de duinen te ver weg waren om op en neer te wandelen want het laatste pontje ging uiterlijk 17:30....maar ik zag ook een strandje waar verder niemand was...dus daar naar toe, handdoekje op het zand en laat die zon maar ondergaan...terwijl het zonnetje onderging netjes op mijn knietje om Niki d'r hand te vragen...en die geloofde er geen bal van, dus geen JA/ NEE maar gegiegel....uiteindelijk toch de "JA"...dus echt super romantic met z'n tweetjes op het verlaten strandje!!!...met het laatste pontje terug naar het vasteland terug voor ons tripje naar Pipa.... bij ons chalet aangekomen ging Niki zich wat opfrissen en kon de BBQ-man mooi zijn werk doen en ik de tafel voorzien van kaarsjes...lekker met z'n tweetjes genoten van elkaar en ook de BBQ nog....een heerlijke avond totdat de druppels uit de lucht kwamen....